duminică, 4 ianuarie 2015

CLORURA DE MAGNEZIU (SAREA NIGARI) - REMEDIU IEFTIN CU BENEFICII INCREDIBILE

Auzisem in treacat de sarea nigari din postarile legate de obtinerea branzei tofu. Ea este substanta cu ajutorul careia se taie laptele de soia, facand sa se aleaga branza. Fiind o mare amatoare de branza de soia facuta in casa, am intrebat la cateva magazine, dar n-o aveau si atunci am ales varianta mai simpla de a taia laptele cu zeama de lamaie. Si in felul asta am inchis la momentul acela capitolul numit sarea nigari. In urma cu cateva luni insa, am gasit intamplator un articol interesant care mi-a relevat alte valente ale acestei substante. http://www.abcul.sanatatii.ro/indreptar-de-sanatate/35-clorura-de-magneziu
Trebuie sa precizez din capul locului ca sarea nigari nu e acelasi lucru cu sarea amara (Epsom). Prima este clorura de magneziu, iar cea de-a doua este sulfat de magneziu. Desi au magneziul drept numitor comun, diferenta dintre ele este, evident, de structura chimica, dar si de beneficiu, urmare modului in care se proceseaza de catre organism. http://homeopatiesinaturiste.blogspot.ro/ Si cum nu ratez niciun remediu care ma convinge, am trecut deindata la testarea clorurii de magneziu pe propria-mi piele. N-am gasit produsul in niciun magazin, asa ca l-am comandat pe internet la o firma din Cluj care comercializeaza intre altele si aparate de facut lapte de soia, deci de aici legatura cu sarea nigari.
http://www.biovita.ro/altele/.
Ulterior, am găsit și alte surse, mai bune ca preț.
http://www.biosano.ro/clorura-de-magneziu-1-kg

Reteta am gasit-o usor: sare si apa distilata in proportie de 1:1. Astfel, dintr-o cana plina cu clorura de magneziu si una de apa distilata a rezultat o cantitate de aproximativ 500 ml de solutie. Pusa pe piele este alunecoasa si usor lipicioasa, de unde si supranumele de ulei. Sarea ramasa in pachet am rasturnat-o intr-un borcan pe care l-am inchis ermetic, intrucat clorura de magneziu atrage umezeala foarte rapid. Gustul solutiei este in principal amar, iar eu cu amarul nu prea sunt prietena. Din acest motiv, m-am bucurat cand am citit ca solutia se absoarbe foarte bine prin piele. Dupa fiecare dus ma ung aproape din cap pana in picioare, fara sa o mai dau jos dupa aceea. In  mod normal, dupa jumatate de ora - o ora este de preferat sa ne dam pe corp cu un ulei, macar de masline, pentru ca pielea se usuca de la sare. Uneori insa, din cauza vitezei, mi s-a intamplat sa sar peste etapa asta, dar n-am remarcat sa se fi intamplat ceva rau. Insa m-am gandit ca totusi ar putea sa nu fie suficienta doar calea cutanata si ca n-ar strica sa o abordez cumva si pe cea orala. Si am gasit o combinatie care ma satisface: intr-o cana de apa (de obicei structurata, adica inghetata si lasata sa se dezghete) adaug o lingurita rasa de bicarbonat de sodiu, o lingura plina de solutie de magneziu, 13-14 pipete de apa oxigenata si zeama de la o lamaie. Are gust de limonada usor salcie si sarata facuta cu apa minerala, senzatie generata de intalnirea efervescenta dintre zeama de lamaie si bicarbonat. De obicei beau suculetul asta in fiecare dimineata, dar sunt zile in care mai beau unul si dupa amiaza. Dupa cateva luni de cand fac asta, zic ca sunt in masura sa sintetizez si rezultatele. Care sunt notabile. Mi-au disparut complet durerile de incheieturi. Ele nu se mai manifesta nici la schimbarea vremii. Inainte, orice nor cenusiu se manifesta ca un buzdugan care ma lovea dupa ceafa. Intepenirea coloanei, dureri de oase, tulbureala in cap, sunt simptome pe care toti meteosensibilii le cunosc, mai ales dupa o anumita varsta. Au disparut, starea mea generala fiind una foarte buna. Ma confruntam inainte cu un gen de disconfort la nivelul capului, nu era propriu zis durere, ci mai degraba o senzatie de instabilitate, acel sentiment ca si cel mai nesemnificativ factor va declansa migrena. Nu stiu care era cauza, dar capul s-a limpezit. Timp de aproximativ doua saptamani, dimineata imi picuram in fiecare nara cate o picatura - doua de solutie de sare nigari. Uneori senzatia era suportabila. Sinusurile pareau inchise si in cateva secunde solutia amara se simtea in gat. Alteori insa, usturimea ajungea pana in spatele capului, aproape de nivelul cefei. Probabil, sinusurile erau deschise. In cateva secunde usturimea era inlocuita de o pulsatie ce sfarsea curand prin senzatia de anesteziere a locului. In aproximativ 10 minute de la initierea acestei manevre, avea loc o limpezire a capului, care imi dadea motiv si forta sa mai incerc si a doua zi. In plus, cam de doua ori pe luna, la perioade destul de regulate, induram o durere de cap care tinea cam o zi. Banuiesc ca era vorba de  corespondentul actual al zilelor "sensibile" cu caracter feminin de dinainte de menopauza. De cand cu magneziul, migrenele m-au ocolit sau, daca s-a intamplat sa ma nimereasca vreuna, intensitatea ei a fost mult diminuata. Privind retrospectiv, cred cu convingere ca toate astea sunt minunile clorurii de magneziu. In ultimele patru luni, singurele suplimente noi pe care le-am luat au fost clorura de magneziu si uleiul de in. Ar putea fi virtutile lor combinate. Dar de o luna nu mai iau ulei de in, si totusi efectele benefice in starea generala de sanatate persista. Deci, am toate motivele sa cred ca magneziul este "vinovat", concluzia mi se pare logica. Tot de atunci, hipertensiunea mea se mentine permanent la limite de bun simt, adica pe la 14 - 15/ 9 -10, ceea ce eu socot a fi o performanta in lipsa oricarui tratament medicamentos (eu fiind hipertensiva). Toata lumea lauda magneziul, unde te sucesti, unde te invartesti auzi de combinatii mai simple sau mai sofisticate care au drept componenta aceasta substanta. Dar o gasim comercializata in cantitati mici, la preturi mari. In ce priveste sarea nigari, raportul concentratie - pret este unul exceptional, iar cu banii ramasi in buget putem face alte lucruri utile. Am vazut pe internet si site-uri care vand solutie de sare nigari sub titulatura pretioasa de ulei de magneziu la preturi cu totul si cu totul nesimtite: 140 de ml la pretul de 47 de lei. Nu-mi pot retine indignarea fata de acesti insi care incearca sa-si umfle fara scrupule buzunarele speculand lipsa de informare a posibililor cumparatori.
Iata si o carte cu informatie  deosebit de utila care isi merita pe deplin titlul.

http://www.terapii-naturiste.com/gratis/carti/Earl-Mindell-Biblia-vitaminelor.htm

49 de comentarii:

  1. Multumesc pentru cuvintele de apreciere! Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru informatii <3 am sa ma abonez la blogul tau

    RăspundețiȘtergere
  3. pipetele pt. apa oxigenata ce volum au ,mai pracis in ml?

    RăspundețiȘtergere
  4. Pipeta obisnuita ce poate fi gasita in orice farmacie. Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  5. De unde se poate achiziţiona această carte Biblia vitaminelor de Earl Mindell? Mulţumesc.

    RăspundețiȘtergere
  6. In urma cu multi ani, eu am citit-o de la biblioteca. Acum o citesc pe net
    http://www.terapii-naturiste.com/gratis/carti/Earl-Mindell-Biblia-vitaminelor.htm
    Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  7. Apa oxigenata de ce concentratie trebuie sa fie ?Exista si pentru consum uman?(ce am gasit eu este doar uz extern)

    RăspundețiȘtergere
  8. Apa oxigenata este cea de 3% comercializata in farmaciile care prepara creme si trebuie sa va asigurati ca este curata, fara adaosuri. Varianta in concentratii mari (peste 35%) nu se comercializeaza. Intradevar, ea este recomandata de medicina alopata doar pentru uz extern. Consumul uman nu este incurajat, asa acum nu este recomandat nici consumul de gaz lampant sau ingerarea de doze mari de vitamina C! Formula chimica ne indica, la fel ca si denumirea, ca este o apa care are in plus un atom de oxigen (H2O2), motiv pentru care nu vad de ce nu ar putea fi ingerata. Mai mult decat atat, corpul uman produce el insusi H2O2 necesar sistemului imunitar in vederea combaterii inflamatiilor.Tot cu apa oxigenata se poate purifica apa pentru consum, se poate face clisma, etc. Personal, consider ca este cea mai ieftina si la indemana metoda de oxigenare celulara, cu extraordinare beneficii in planul sanatatii. Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru raspunsul detaliat.O zi minunata!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Și eu sper din toată inima să vă ajute. Din experiența mea, am observat că în durerile articulare benefic este și postul, dar am avut rezultate bune și în urma curățării limfei după rețeta lui Valeriu Popa.

      Ștergere
  9. Scuze pentru inexactitatea strecurata in raspunsul meu de mai sus: apa oxigenata 10%. Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Concentrație bună de 10%,ok dar 13-14 pipete pline sau picaturi ca nu am înțeles?

      Ștergere
    2. În cura cu apă oxigenată am început cu 9 picături și am crescut progresiv până la aproximativ 20 de pipete pline (cam 240 de picături). Fiind obișnuită cu substanța, mai târziu am utilizat-o (13-14 pipete)și în amestecul cu bicarbonat, magneziu, apă oxigenată și zeamă de lămâie de care vorbeam în articolul de mai sus. Consider că în cazul oricărei substanțe este necesară o perioadă de obișnuire a organismului, deci cred că ar fi de dorit să începeți cu o cantitate mai mică.

      Ștergere
    3. mulțumesc mult pentru răspuns, dar la farmacie găsesc doar apa oxigenata de 3%.un pont de unde as putea procura de pe internet apa oxigenata pura fără adaosuri?!

      Ștergere
    4. Îmi pare rău, nu cunosc nicio sursă online, însă, in extremis, puteți folosi apa de 3%, mărind, în schimb, cantitatea ingerată. Multă sănătate!

      Ștergere
    5. am gasit pe site-uri din strainatate „peroxid
      de hidrogen alimentar 35% dar sticluta are doar 50 ml si niste preturi enorme, ghinionul este ca nici macar nu livreaza in Romania, asadar nu imi ramane decat sa imi fac cunostinte la farmaciile care au laborator! :)
      multumesc pentru tot!

      Ștergere
  10. Foarte frumos blogul si postul acesta. Magneziul este intradevar extrem de subapreciat.

    RăspundețiȘtergere
  11. am urmat reteta de baut apa+MgCl2 pentru dureri de articulatii.
    surprinzator s-a rezolvat o problema pe care o aveam de 15 ani si pentru care renuntasem sa mai incerc la doctori; transpiram abundent noaptea in somn, ma schimbam de tricouri de 1-3 ori in fiecare noapte indiferent de anotimp, temperatura, etc.
    dupa 1 saptamana de tratament nu mai transpir in somn.
    multumesc pentru articol.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt bucuroasa sa aflu ca v-a fost de ajutor. Multa sanatate!

      Ștergere
  12. Buna seara de doua saptamani urmez acest tratament cu clorura si as dori sa va intreba ceva personal va rog ma puteti contacta pe corinusines@yahoo.com este ceva urgent multumesc.Sau va dau un nr sa ne auzim ar fi super Cu cat mai repede cu atat mai bine pentru mine

    RăspundețiȘtergere
  13. Am urmat si eu o cura pentru lipsa de calciu si a functionat de minune. Imi plac articolele mult de tot!!! Stilul cursiv, argumentele logice si informatiile documentate si verificate ...esti o comoara! Multumesc Divinitatii ca te-am gasit si ca existi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca v-am fost de ajutor. Cuvintele Dvs. m-au magulit si coplesit. Cea mai mare multumire a mea este aceea de a sti ca informatiile ajung la cat mai multi oameni, deci...dati mai departe!

      Ștergere
  14. Buna Maria si tuturor! Am citit cu placere blog-ul tau si comentariile lael. Vreau sa profit de ocazie si sa va invit pe toti sa faceti cunostinta cu uleiul nostru de magneziu pe care l-am introdus in Romania impreuna cu terapia noastra bio-energetica. http://bluebion.eu Va asteptam cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna doamna Maria...eu locuiesc in italia...am facut citeva cure de cite 1an cu clorura de magneziu..m am simtit bine..dar la un moment dat aveam dureri cap si faceam pauze...vreau sa va spun ca eu foloseam pastile si luam cite 5 pe zi intre mese...as dori sa stiu cit dureaza tratamentul si cum se ia .su daca se mai ia impreuna cu altceva...va multumesc...

    RăspundețiȘtergere
  16. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna doamna Maria....eu locuieasc in italia si am facut de mai multe ori tratamentul cu cl.de mg.dar la un moment dat aveam dureri de cap nu stiu daca era de la clorura sau de la altceva..eu folosesc pastile si iau 5pe zi intre mese...as dori sa imi spuneti cit timp dureaza tratamentul si cum se ia mai exact...va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua, doamna Stela. Nu cunosc o schema anume de tratament. Eu iau zilnic, de regula dimineata, aproximativ o lingurita de clorura de magneziu (sare nigari cu apa distilata in proportie de 1:1) diluata intr-o cescuta de apa. In perioadele de vulnerabilitate (dureri de orice fel) maresc considerabil cantitatea. Clorura de magneziu o iau permanent, fara pauze, si n-am experimentat dureri de cap sau alte simptome neplacute. Este adevarat ca pe langa magneziul lichid iau si alte suplimente: tinctura de tuia, de armurariu, de usturoi, vasc, paducel, ulei de somon, vitamina E, b-uri, vitamina C, coaja de ou macinata, complex de plante pentru sistemul neurovegetativ. Slava domnului, ma simt foarte bine si cu ajutorul acestei combinatii reusesc sa tin in limite normale tensiunea arteriala, o mare provocare de niste ani incoace. Cred ca trebuie sa gasiti formula necesara organismului dvs. prin informare temeinica si incercari repetate. Eu cred ca toate problemele noastre de sanatate sunt cauzate de carente de vitamine, minerale, nutrienti urmare alimentatiei saracite si chimizate. In aceasta carte puteti gasi multe informatii de ajutor.
    http://www.terapii-naturiste.com/gratis/carti/Earl-Mindell-Biblia-vitaminelor.html
    Va doresc multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua.
      Pentru tensiunea marita, la mine a dat rezultate suc din patrunjel verde facut cu storcator manual pentru iarba de grau si luat dimineata pe stocmacul gol.
      Multa sanatate, va doresc!
      Cu stima,
      Doru

      Ștergere
    2. Mulțumesc că împărtășiți din experiența Dvs.!Multă sănătate!

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  19. Va multumesc mult doamna Maria...sanatate multa..Doamne ajuta

    RăspundețiȘtergere
  20. Numai eu stiu ce spasme musculare, nervozitate crescută, oboseală, fobii si atacuri de panică induram inainte de a-mi administra Magnerot ( cine n-are prieteni sa-si faca !) ; rezultatele pozitive n-au intarziat sa apara , dupa doar 2-3 saptamani parca eram alt om.

    RăspundețiȘtergere
  21. Ce medicamente ar trebui sa luam pentru deficitul de magneziu? Un prieten mi-a recomandat Magnerot, care este eficient ptr contractii musculare, hipertensiune, insomnii,bufeuri,frisoane,disconfort abdominal,tremuraturi, neliniste,teama.

    RăspundețiȘtergere
  22. Am aflat ca lipsa de magneziu poate fi si cauza stării de vertij (starea de ameteala la schimbarea brusca a privirii) Am aceasta stare la revenirea la normal, dupa ce privesc in sus ma concentrez asupra unui lucru . Mi-a fost recomandat Magnerot, care a dat rezultate f bune doar dupa cateva zile de administare.

    RăspundețiȘtergere
  23. Pentru ca eram stresat tot timpul - aveam si insomnii prelungite - iar crampele musculare ma sacaiau exact cand as fi dormit, mi-am administrat Magnerot ( niste pastile cu magneziu ) si dupa doar 2 saptamani rezultatele au fost excelente!

    RăspundețiȘtergere
  24. buna ziua eu locuiesc in germania si am comandat pe net magnezuim chlorid 1kg intrebarea mea este daca este sarea nigari pe care o descriesti dv va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  25. buna ziua eu locuiesc in germania si am comandat pe net magnezuim chlorid 1kg intrebarea mea este daca este sarea nigari pe care o descriesti dv va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  26. Da, clorura de magneziu MgCl2 mai este denumită și sarea nigari.

    Culinary use[edit]
    Magnesium chloride (E511[36]) is an important coagulant used in the preparation of tofu from soy milk. In Japan it is sold as nigari (にがり, derived from the Japanese word for "bitter"), a white powder produced from seawater after the sodium chloride has been removed, and the water evaporated. In China, it is called lushui (卤水). Nigari or lushui consists mostly of magnesium chloride, with some magnesium sulfate and other trace elements. It is also an ingredient in baby formula milk.[37]

    Multă sănătate!

    RăspundețiȘtergere
  27. buna seara doamna maria mai am o intrebare dozarea MgCL2 pe care lam comandat pe net este de 4 lingurite la un litru de apa ,si se bea dimineata pe stomacul gol 20 ml si seara tot 20 ml eu am citit ca dv il diluati cu apa si iese 500 ml de solutie cum sa fac sa iau ca si dv sau cum scrie in prospect mentonez ca sufar de dureri cronice in tot corpul am fibromyalgie si cu aparatl digestiv stau ff prost ma balonez de la orice multumesc pentru informatiile dv

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că în ambele variante este aproximativ același lucru. Combinând 1 la 1 sare nigari cu apă distilată eu obțin soluție concentrată (supranumită ulei de magneziu) pe care la rândul ei o diluez (spre exemplu iau dimineața o lingură de soluție într-o ceașcă de apă). Poate că ar fi mai simplu s-o administrați în varianta lor, dozajul fiind mai bine stabilit. Eu m-am obișnuit cu substanța si ajustez cantitatea funcție de nevoi, lucru pe care încet -încet îl veți experimenta poate și dumneavoastră. Multă sănătate!

      Ștergere
    2. Buna ziua..
      Eu iau pastile..cite 5 pe zi..nu stiu care este mai buna.
      Si daca stiti va rog sa imi spuneti cit timp trebuie luat..
      Multa sanatate ...va multumesc



      Ștergere
  28. Magneziul este substanță unică, indiferent de modul de prezentare. Diferă probabil compoziția, concentrația, prețul. Cred că o cantitate de magneziu poate fi benefică pe termen lung, însă ca în orice situație totul trebuie abordat cu înțelepciune și moderație. Multă sănătate!

    RăspundețiȘtergere
  29. apa aceea de 3 la 100 este de fapt 10 la 100
    iar cea mai pura pa oxigenata din comert ese 35 la 100

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveți dreptate. Am sesizat ulterior publicării inexactitatea și, neputând să corectez textul, ci doar să-l șterg în totalitate, am făcut corecția într-un comentariu ceva mai jos de cel incriminat. Într-adevăr, apa oxigenată comercializată cel mai adesea este de 10 %, concentrație menționată de regulă și pe etichetă, însă am reușit să găsesc și să cumpăr și varianta cu 35%. Cu mențiunea că apa oxigenată de concentrație mare trebuie obligatoriu diluată corespunzător înainte de ingerare.

      Ștergere