duminică, 4 ianuarie 2015

POSTUL TOTAL DE HRANA - VALERIU POPA


Cura suprema mi se pare mie a fi postul total de hrana, cu conditia sa te ajute si organismul. Evident, o persoana subponderala, cu multiple carente s-ar putea sa aiba ceva probleme. Valeriu Popa o considera terapie de capatai in bolile grave. El insusi a tinut-o 52 de zile, iar alti bolnavi grav, beneficiind de indrumarea lui, au experimentat-o pana la 42. Multi dintre acestia sunt inca in viata, impartasesc semenilor cunostintele acumulate si aduc neobosit omagiu celui care i-a scos din ghiarele mortii schimbandu-le definitiv viata in bine. Un experiment special de acest gen gasit in internet il consider a fi cel facut de Ovidiu Harbada care a incheiat si o intelegere cu Institutul National de Medicina Sportiva pentru a-i fi analizata evolutia in timpul curei.


O perioada atat de mare de post nu poate fi tinuta decat sub supraveghere, stiut fiind ca poate aparea riscul mortii clinice. Acest domn a beneficiat atunci de sprijinul minunatului om care a fost Valeriu Popa. Dar cum el a plecat sa calatoreasca printre stele, noi, cei ramasi in urma si mai putin norocosi decat Ovidiu Harbada, trebuie sa ne descurcam cum putem.  Marele vindecator considera ca 21 de zile de privare de hrana aduc beneficii majore si nu implica riscuri mari. Asa ca imediat dupa incheierea tratamentului cu vitamina C am inceput cu bucurie postul total de hrana. Desi suna dramatic pentru necunoscatori, nemancarea timp de trei saptamani nu mi s-a parut ceva extrem de greu sau care sa puna probleme. Din punct de vedere al simptomatologiei as zice chiar ca se afla sub cura cu vitamina C IV, adica e mult mai usor de suportat. De aceea nici n-am consemnat prea multe. Au fost, ca de obicei, zile mai bune si zile mai proaste. M-am simtit mai puternica sau mai slabita, dar pe tot parcursul am fost suficient de apta pentru activitatile zilnice de baza. Poate ca si organismul s-a mai adaptat situatiilor de privatiune, nu stiu ce sa zic. Nici detoxifierea n-a produs simptome, nici kg n-am pierdut prea multe – in total vreo 5  pe tot parcursul, de la 54 la 49. Am baut doar apa distilata si am facut spalaturi intime cu infuzie de nalba mare in apa distilata si clisme zilnice cu rostopasca. Ma simteam calma, optimista, detasata de problemele cotidiene, sprintena ca o caprioara, usoara ca un fulg, cu simturile mai ascutite si mintea mai clara decat de obicei. Valorile tensiunii arteriale erau invariabil aceleasi, indiferent de ora si de context, fara nici cea mai mica fluctuatie: 12/8. N-am avut migrene si niciun fel de alte dureri si pot spune, fara sa gresesc, ca a fost una din perioadele in care m-am simtit cel mai bine. Dupa ce am revenit la normal cu hrana, evident putin cate putin, tensiunea a inceput sa oscileze, asa cum face de obicei. Chiar in conditiile unui regim total fara sare, ea are obiceiul sa zburde.  In unele perioade in limite mai restranse, alteori (mai rar) in limite chiar ingrijorator de largi, functie de foarte multi factori, cred eu. Cum in perioada de post total nimic n-a reusit sa destabilizeze valorile tensiunii? Greu de inteles. Si a nu se crede ca am trait intr-un glob de sticla. Am avut aceeasi viata, cu bunele si relele ei. Pentru a vedea cum stau la iesirea din post am mers imediat dupa sa-mi fac niste analize de sange. Toate rezultatele au fost perfecte. Abia atunci am spus medicului de familie despre dieta pe care tocmai o incheiasem. S-a obisnuit cu nebuniile mele, multumindu-se doar sa ma priveasca putin mustrator si sceptic! 
Oamenii de stiinta rusi si germani au studiat peste 50 de ani efectele postului total de hrana asupra organismului. Iata in acest sens un documentar pe care eu il gasesc extrem de interesant.

Din păcate, documentarul a devenit indisponibil pe youtube.

Realizatorul documentarului difuzat de Arte TV, Thierry de Lestrade, el insusi un practicant al postului, a scris si o carte pe aceeasi tema "Postul negru, o noua terapie", care a fost tradusa si in romana si se gaseste in librarii.

2 comentarii:

  1. m-au impresionat capacitatea de informare si talentul narativ

    o sursa de informatie pe care o folosesc eu -"greenmedinfo"
    sper ca sunteti bine acuma

    nu ati mentionat terapia cu urina ca o optiune in vindecarea cancerului
    acum cateva saptamani a fost disponibil gratis un set de filmulete -the truth about cancer -intr-un episod au vorbit despre Rigvir

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Marius, multumesc pentru aprecierile si informatiile oferite. Multumesc lui Dumnezeu, sunt bine acum. Terapiile despre care am scris sunt cele pe care eu le-am experimentat. Stiu ca sunt multe altele pe care si eu doresc sa le incerc, daca viata imi va ingadui acest lucru. Ma gandeam chiar sa scriu un articol despre ele, insa am stat in cumpana daca s-o fac sau nu. Imi place sa vorbesc pe baza experientei personale, ca de sfaturi fara acoperire toata lumea e satula. Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere