duminică, 4 ianuarie 2015

PASTA DE DINTI SI DEODORANTUL IN VARIANTA NATURALA


Constienta fiind de faptul ca toate produsele din comert pe care le utilizam sunt suprasaturate de componente chimice, m-am preocupat sa aflu daca ele pot fi inlocuite cu unele naturale la preturi mai accesibile. Am inceput cu pasta de dinti, considerand de maxima urgenta sa renunt la cea clasica. Am gasit diverse retete cu ingrediente naturale la indemana, asa ca am hotarat sa prepar acasa una din variante. Rezultatul a fost promitator si de atunci am ramas fidela acestei combinatii:

-         4-5 linguri de argila

-         1 lingura de bicarbonat de sodiu

-         1 lingura sare de mare fina neiodata

-         Scortisoara praf dupa gust

-         10-15 picaturi de ulei de menta (cantitatea si felul uleiului pot diferi functie de preferinta)

-         Apa, cat este necesara pentru a umezi bine ingredientele

-         Glicerina, cat sa faca pasta cremoasa

Ingredientele trebuie sa fie destinate uzului intern. Ma simt obligata sa fac aceasta precizare pentru ca pe piata exista tot felul de produse (ex. uleiuri pentru aromaterapie care au chimicale). Glicerina trebuie neaparat sa fie fara adaosuri ( borax, etc.). Eu o gasesc la farmaciile care prepara creme.  In opinia mea, pasta rezultata are un gust placut.  Si pentru ca dintii sa nu capete cumva o tenta de galben de la argila, dupa fiecare utilizare pun pe periuta un pic de bicarbonat si-i perii.

Apoi am dorit sa inlocuiesc deodorantul stick cu o varianta antiperspiranta naturala care sa faca fata mai cu seama conditiilor de vara. Spre surprinderea mea am gasit pe net piatra de alaun pe care tatal meu o folosea pentru a stopa eventualele sangerari cand se barbierea. Este naturala, fara miros si pe vremea vechiului regim se gasea sub forma de creion (asa o stiu eu). Dar am slabiciunea parfumurilor, asa ca mi-am preparat si o crema de subrat din:

- 5 linguri unt de shea

- 3 linguri bicarbonat de sodiu

- 2 linguri amidon de porumb

- 10 picaturi de vitamina E

- uleiuri esentiale la alegere si in cantitate variabila functie de cat de parfumata se doreste a fi crema

Ingredientele, fara uleiurile esentiale, se amesteca la bain-marie, nu direct pe flacara. Inainte de a se raci se adauga uleiurile si se transfera in recipientul in care vom pastra deodorantul.

Uneori folosesc alaunul, alteori deodorantul parfumat sau chiar amandoua odata. Pentru par aplic din cand in cand (din pacate cam rar!) o masca:

-         2 galbenusuri de ou

-         ½ cub de drojdie

-         Ulei de ricin

-         Vitamina A uleioasa

-         Vitamina E uleioasa

-         Ulei de masline

-         2 fiole de vitamina B1

-         2 fiole vitamina B6

-         2 fiole vitamina B12

-         Zeama de la jumatate de lamaie

Masca se intinde pe toata suprafata capului, dupa care se acopera cu o folie de plastic si un batic. Eu stau cu ea asa si cateva ore. Problema e ca de multe ori hotarasc brusc sa-mi spal neintarziat parul, fie ca asa vreau, fie ca sunt obligata de vreo imprejurare, si sar peste tratament. Sau as vrea sa fac masca, dar constat ca n-am toate ingredientele...

Am renuntat, totodata la cremele pentru fata si corp. In vederea hidratarii fetei folosesc zilnic uleiuri presate la rece de avocado, samburi de struguri, neem (are un miros mai special, dar mie nu imi displace), iar pentru corp utilizez uleiul de masline extravirgin. Pentru spalarea parului am incercat sapunul de alep din ulei de masline si dafin, insa trebuie sa recunosc faptul ca n-am obtinut un rezultat satisfacator, parul meu fiind, cum spuneam, foarte des, lung, aspru si cret. Nici macar clatit din belsug cu otet nu reuseam sa-l fac cat de cat matasos. Asa ca sunt inca in cautarea produsului potrivit, natural si convenabil ca pret. Un esec am inregistrat si in ce priveste vopseaua de par. O perioada am folosit henna si nu era rea deloc. Insa pe parul meu grizonat nu prindea decat nuanta inchisa, lucru care m-a nemultumit. Am incercat apoi niste vopsele despre care se spune ca sunt naturale (nu sunt chiar foarte sigura de asta!), insa fara rezultate grozave.

2 comentarii:

  1. Buna, si iti multumim pentru informatii!
    Iti impartasesc si eu din experienta mea : am luat piatra de alaun, dar fara niciun efect pozitiv, nu ma tine nici macar trei ore, pur si simplu miros.
    Pt. masca de par, folosesc ulei de cocos, pt. fata, seara, ma dau tot cu el si de asemenea, cand merg la plaja.
    Pt. dinti folosesc mai rar (mi-e lene, e mai comod sa iei pasta si sa te speli) sare, bicarbonat, sau cele doua combinate, e mai simpla varianta asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru ca impartasesti cu noi experienta ta.
    Din acelasi motiv si eu am completat utilizarea pietrei de alaun cu crema parfumanta, insa de multe ori (mai ales vara) ma intorc, vrand - nevrand, la deodorantul stick clasic.
    De cand am descoperit uleiul de cocos, m-am indragostit pur si simplu de el. Imi place sa-l consum pentru ca nu are gust si miros, dar il pun si pe piele si par.
    Si, da, ai dreptate, cele mai bune lucruri sunt in esenta cele foarte simple. Multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere