duminică, 4 ianuarie 2015

GRAUL INCOLTIT


Cand a venit vremea catinei si maceselor, mi-am facut o aprovizionare adevarata de la munte. Am conservat  fructele in miere si am luat cate o lingura dimineata si la pranz, inainte de mese. De asemenea, imi facusem obiceiul de a pune la incoltit grau din care luam la inceput cate o lingura de 3 ori pe zi, apoi am crescut doza la 2 linguri. Il adaugam uneori si in piureul de fructe cu seminte sau imi faceam un dulce din grau germinat, susan, miere si scortisoara. Initial am crezut ca este un pic dificila operatiunea de incoltire a graului. Nu e insa nicio filozofie, iar beneficiile consumului sunt absolut extraordinare. Am avut mai mult de furca sa gasesc materie prima de calitate. Este necesar ca bobul sa nu fie tratat si vechi. Am testat pe rand o groaza de sortimente. Uneori graul capata miros greu de incins si tot nu aparea coltul! Dupa numeroase incercari, am gasit la plafar un grau bio „longevita” de la Solaris care incolteste in doua zile. In perioada de germinare, samanta, oricare ar fi ea, este ca o mama insarcinata care scoate la iveala tot ce e mai bun pentru a hrani puiutul. O minunatie! Spal boabele si le pun intr-un castron cu apa cat sa le acopere bine. In primele 24 de ore, fac aceasta operatiune cam de 2 – 3 ori, dupa care pun graul intr-o sita pe care o asez sprijinita pe o oala goala. E bine ca oala sa fie mai adanca decat sita, astfel incat graul din sita sa nu stea in apa scursa din el. In urmatoarele 24 de ore trec in 2 – 3 randuri sita pe sub jetul de apa fara a misca mormanul de boabe. Si tin acoperit pentru ca am observat ca la intuneric graul germineaza mai repede. La sfarsitul celei de-a doua zi se vad deja mladitele iesind prin sita. Pun graul intr-un borcan curat cu capac si il tin la frigider. Coltul continua sa mai creasca si in recipient, insa nu prea are spor pentru ca in cateva zile dulcile bobite suculente dispar in salate sau piureuri.

                             ******************

Cam dupa aproximativ jumatate de an de la schimbarea stilului de viata, am trait ceva neobisnuit ce m-a cam panicat. A inceput sa-mi cada parul in mod dramatic. In vreo doua saptamani, din mandretea de podoaba capilara ce starnea invidie n-a mai ramas decat o amintire. Era ceva inedit. Sigur ca am fost mai mult decat neplacut surprinsa. La inceput am crezut ca este efectul unei mici comprese cu otet pe care mi-o pusesem deunazi pe frunte si peste care infipsesem zdravan o caciula. Inclinam sa cred ca vaporii emanati de otet mi-au ars firul de par. Cand fenomenul a continuat, parul rarindu-se drastic uniform de pe tot capul, am realizat ca nu otetul poate fi cauza. Si atunci am incriminat mai degraba unele motive interne. In baie, pe haine, pe perna, peste tot era imprastiat frumosul meu par lung din care pana nu demult impleteam o coada groasa ca antebratul. Ajunsesem sa ma tem sa-l mai pieptan. Nu dupa multe zile insa, la un studiu mai atent am observat valuri de fire mici ce tocmai se ivisera. De atunci tot parul vechi s-a schimbat cu altul nou, mai des, aspru, puternic si...cret. Eu aveam si inainte parul usor ondulat, dar acum e cret de-a binelea!  Tot citind despre beneficiile consumului de grau incoltit, am gasit un paragraf in care se afirma ca el are capacitatea de a inlocui parul existent cu unul nou. Nu stiu exact daca graul sau numai graul se face „vinovat” de aceasta grozava schimbare, insa ea a avut loc si fara dubiu are legatura cu alimentatia.

4 comentarii:

  1. De mult timp tot vreau sa incerc alternativa asta , poate poate face minuni pt par. Am incercat mai demult o metoda de incoltire dar nu a crescut deloc graul, Am pus atunci pe seama vremii, iarna fiind. Ma bucur ca te-am gasit, pare mai explicit cum ai expus tu, sper sa imi reuseasca. Ai putea sa dai mai multe detalii cum se prezinta parul tau ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Ina. Nu pot sa fiu sigura daca numai graul incoltit a contat sau schimbarea a avut loc in contextul alimentatiei si tratamentelor naturale, in general al noului stil de viata pe care l-am abordat. Asa cum spuneam in articole, am urmat multe cure dure de detoxifiere, insa consider graul incoltit ca avand rezultate miraculoase in planul sanatatii intregului corp, inclusiv al parului. Podoaba mea capilara actuala beneficiaza de un fir mai puternic, mai rezistent si mai cret decat precedentul. Parul este acum mai des ca inainte si continua sa creasca permanent in valuri noi. Iti doresc succes la procedeul de incoltire care nu este prea dificil, cu conditia sa gasesti graul potrivit, bio sau de la tara, curat, netratat si nu din anii precedenti. Din cate m-am informat eu, cura trebuie inceputa cu o lingura de germeni dimineata pe stomacul gol si apoi cantitatea se creste progresiv, fiind un supraaliment atat de complex pot exista reactii adverse. Iti doresc multa sanatate si daca iti mai pot fi de folos cu ceva, nu ezita sa imi dai de stire. Maria


      Ștergere
  2. aici se explica efectele curei cu grau incoltit https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiY1tGs9YbNAhXDbRQKHQaKCR8QFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.formula-as.ro%2F1999%2F354%2Fsanatate-35%2Fsanatate-455&usg=AFQjCNGj5Ts2Ejx5VB49T7JAhtt9fAoHgQ&sig2=MJgbxmbC7ERvafv366j5nA

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru informatii, draga Bogdan si iti doresc tot binele!

    RăspundețiȘtergere