duminică, 4 ianuarie 2015

BG 1 – VALERIU POPA


Inca de la inceputurile cautarilor mele, am descoperit ca mai toate site-urile, blogurile, forumurile faceau referire pe larg la terapiile marelui Om care a fost Valeriu Popa. Fie-i linistit somnul. Cred ca multi au avut sau au motiv sa-i multumeasca. Urmandu-i sfaturile cu credinta neclintita si vointa de fier, oameni aflati cu un picior in groapa au primit sansa de a mai trai o luna, un an, douazeci. Pot spune ca m-a fascinat personalitatea simpla, dar absolut coplesitoare a acestui om. Simteam ca rezonez cu el. Teoriile, afirmatiile, invataturile sale imi pareau atat de firesti, incat le-am imbratisat cu toata fiinta. Si nu putine au fost momentele, si sunt, in care regret ca, fiind contemporana cu el, n-am avut ocazia sa-i ajung in preajma. Imi amintesc ca in foarte frageda mea tinerete am auzit de el. Am citit in revista „Flacara” a lui Adrian Paunescu. Mi-a ramas in minte doar esenta si anume faptul ca se spunea despre el ca este un mare vindecator chiar si in cazurile de cancer. Un fel de vraci, intelegeam eu atunci, total lipsita fiind de vreo informatie din domeniu. Stiu ca m-am intrebat cum era posibila aparitia unor astfel de afirmatii indraznete, avand in vedere epoca inchistata in care traiam. Omul nou ce ducea comunismul pe inalte culmi nu avea permisiunea derapajelor oculte, nu-i asa? Nici nu m-am straduit atunci sa-mi dau vreun posibil raspuns. Dar l-am primit acum. Drept dovada a faptului ca era pe deplin convins de capacitatile si invataturile marelui bioenergoterapeut, Adrian Paunescu a apelat la el pentru a-i salva tatal bolnav in ultima faza de cancer de pancreas. Si, dupa ce fusese tratat de marile somitati ale vremii si externat pentru a-si trai ultimele zile acasa in patul lui, tatal poetului a fost intors la viata de Valeriu Popa. A mai trait inca aproape doi ani, recapatandu-si vitalitatea spectaculos, asa cum consemneaza chiar nepotul sau, Andrei Paunescu, in jurnalul personal. Cred cu tarie ca Valeriu Popa a fost un trimis al lui Dumnezeu, un apostol, un fel de doctor fara arginti. N-a pretins si primit niciodata vreun folos de pe urma tratamentelor sale, considerand ca nu e meritul lui. “Nu eu te vindec, tu te autovindeci. Tu esti propriul tau vindecator, eu doar te sfãtuiesc. Dacã te faci cã faci, nu sari groapa, dacã faci mai mult decât îti spun eu o sã câstigi”. Le pretindea insa bolnavilor care i se adresau sa ofere un pic din putinul lor semenilor si sa faca dovada gestului drept multumire pentru sfaturile sale.  

Terapia BG 1 (boli grave)

Ora 7:30 – Terapia cu ulei

După trezire, prima grijă trebuie să fie eliminarea (scuiparea) salivei adunate în gură peste noapte. Apoi, o lingură de ulei de floarea-soarelui se mestecă 20 de minute, după care, lichidul lăptos se scuipă în totalitate. Se rade stratul albicios depus pe limbă, cu o lingură de lemn. (Eu folosesc spatula de lemn din cutia cu argila, aceeasi cu betisorul pe care sta agatata inghetata). Se clăteşte foarte bine gura cu apă sărată (o lingură de sare grunjoasă la o cană cu apă).

Ora 8:00 – Terapia cu mălai

Se ia în gură o lingură cu mălai şi se mestecă 10-15 minute, pană cand începe să se scurgă saliva. Se clăteşte gura cu apă sărată.

Ora 8:30 – Clisma cu infuzie de rostopască (Chelidonium majus)

Se clocotesc 2 l de apă distilată într-un vas de 3 l, se pun 2 linguri de rostopască (mai ales pentru cancere) şi se infuzează timp de două minute, apoi se lasă 10 minute acoperit cu capac. Pentru alte afecţiuni grave, în funcţie de boală şi localizare, infuzia se poate prepara şi din alte amestecuri de plante.

Se strecoară infuzia în irigator (temperatura se controlează cu cotul) şi, în poziţie genupectorală, se introduce canula (după ce s-a uns anusul cu ulei de măsline). Înaintea defecării, se face un masaj pe abdomen în jurul ombilicului. Trebuie folosită toată cantitatea de 2 l infuzie. După defecare, se face igienizarea locală cu apă caldă, bolnavul stînd cu şezutul într-un lighean.

Ora 9:00 – Spălarea vaginală

Infuzia pentru spălături vaginale (pentru cancerele cu orice localizări) se prepară la fel cu cea de la clismă, numai că, se folosesc 2 linguri de flori sau rădăcini de nalbă mare (Althaea officinalis).

Se strecoară infuzia călduţă în irigator şi, stînd cu şezutul în lighean, se introduce canula în vagin şi se aşteaptă pînă ce se scurg cei 2 l de infuzie din irigator.

Ora 9:30 – Sărituri pe vîrfuri

În faţa ferestrei deschise, se fac 100 de sărituri pe vîrfurile picioarelor, mişcînd braţele ritmic şi respirînd în acelaşi ritm (se poate începe gradat, cu 10-20 de sărituri). La sfîrşit, se inspiră şi se expiră adînc şi rar.

Ora 11:00 – Masa 1

Din 4 linguri de orez nedecorticat, care se spală şi se lasă timp de o oră la înmuiat, se înghit boabe, fie întregi, fie mestecate, apoi se consumă 1/2 l de apă distilată. Se recomandă ca întreaga operaţiune să dureze 1-2 ore.

Ora 13:00 – Masa 2

Se rad şi se amestecă într-un vas de porţelan, cu o lingură de lemn, 5 linguri de grîu încolţit, 2 linguri ţelină mică, 2 linguri rădăcină de pătrunjel, 1 lingură gulie verde (nu roşie), 2 linguri sfeclă roşie, 1 lingură miere naturală polifloră, 2 linguri mere. Amestecul se serveşte cu o lingură de lemn. Ca desert, 1 linguriţă (de lemn) cu polen conservat în miere. Obligatoriu, masa durează o oră.

Ora 16:00 – Masa 3

Se bea o cană de infuzie de salvie, neîndulcită (250 ml apă distilată, dată în clocot, în care se pune o linguriţă salvie (Salvia officinalis).

Ora 18:00 – Masa 4

Se mănîncă 100 bucăţi seminţe crude de bostan, apoi se bea o cană cu infuzie de cimbrişor (250 ml apă distilată, dată în clocot, peste care se adaugă o linguriţă de plantă).

Ora 20:00 – Somniferul naturist

Se curăţă 4 mere Ionathan, iar coaja se infuzează în 250 ml apă distilată cu captare de aburi (cînd apa clocoteşte, capacul se ridică şi se adaugă repede cojile, apoi capacul se pune repede la loc). Se opreşte focul, se pune vasul deoparte 15 minute, acoperit cu capac. Se adaugă o lingură de miere polifloră. Apoi se consumă cojile de mere, iar zeama se soarbe încet, cu o lingură de lemn. Toată operaţiunea trebuie sa dureze 45 minute.

Ora 21:00 – Clisma

Se face o nouă clismă sau spălătură vaginală, cu infuzii (de rostopască, respectiv nalbă mare) pregătite dinainte.

Ora 21:30 – Culcarea

După rugăciunea de seară cu fereastra deschisă, se intră în aşternuturi şi se caută somnul profund.


Cea mai mare provocare pe care mi-a lansat-o aceasta cura a fost procurarea apei distilate de calitate si la preturi rezonabile, tinand cont de cantitatile foarte mari care se utilizeaza. Cand am vazut oferta din farmacii mi s-a zburlit parul, iar pe forumuri nu gaseam niciun indiciu care sa ma ajute. In magazine, vazusem apa distilata chiar la cantitati mari si preturi foarte bune, dar nu m-a convins intrucat din specificatiile trecute in eticheta nu reiesea clar ca poate fi utilizata in domeniul medical. Am perseverat in cautarile mele pe net si am gasit un fir. O firma din Buzau, care distribuie apa doar prin reteaua Dedeman. http://www.apadistilata.ro/.

Am sunat la companie pentru a primi asigurari suplimentare ca produsul respectiv este exact ceea ce-mi trebuie si am trecut la treaba. Mi-am procurat o cantitate impresionanta de apa (care a speriat vecinii!!!) pentru ca nu cumva vreo disfunctie in aprovizionare sa-mi puna cura in pericol. Si astfel, la aproximativ 8 luni de la dieta Breuss, am dat startul lui BG 1 (n-am inteles de ce se cheama 1, pentru ca in toate cautarile mele n-am gasit un BG2!). Nu era tocmai momentul cel mai prielnic pentru a incepe o astfel de dieta. Aveam casa cu fundu-n sus din cauza unor lucrari destul de ample de modernizare si evident ca era de munca la greu. Faceam lucrarile cu forte proprii, in familie, si am sperat sa ma descurc si cu dieta si cu casa. M-am gandit ca nefiind presata de persoane din exterior gen meseriasi carora trebuie sa le stai musai la dispozitie pentru una, pentru alta, imi voi permite sa o mai lalai daca nu ma voi simti in unele momente in apele mele. Eu sunt oricum o apucata si n-as fi putut face altfel. Am recunoscut doar ca una dintre devizele mele este „Trebuie sa se poata”. Eeee, perioada care a urmat chiar a constituit un test de rezistenta. Nu-mi ajungea ziua sa fac tot ce era de facut. Dieta numa si-ti ocupa tot timpul. Dar sa mai si muncesti? Noroc ca n-am avut simptome de detoxifiere prea dure. In primele zile limba mi-a fost foarte incarcata, iar saliva extrem de vascoasa si dubios colorata in galben – verde – negru si chiar amestecata cu sange. Ca si in cazul Breuss-ului, aveam zile mai bune si zile mai proaste. Uneori ma durea capul. Si pe mine cand ma doare capul nu functionez, adica nu pot rezista prea mult la verticala. Nu aveam deloc senzatie de foame si cand mi-era greu sa mai inghit salata anosta, ma gandeam cu bucurie ca vine momentul mieros de seara si in felul asta imi mai dadeam cate un branci. Dupa un timp ma saturasem de tot de amestecul de cruditati, mai vroiau si papilele mele altfel de gusturi, dar n-a fost aversiune ca in cazul sfeclei, asa ca i-am dat bataie mai departe. Vreo doua saptamani pot zice ca am fost chiar in mare forma, aveam un somn odihnitor (poate si de la atata efort fizic!) si capatasem un calm si o claritate a mintii care nu prea ma caracterizeaza. La capitolul acuitate vizuala pot zice ca am stat mai prost. Vedeam din ce in ce mai rau, in ceata, privirea fiindu-mi permanent impaienjenita. Citeam ca este un simptom caracteristic curei, lucru ce s-a dovedit adevarat. Insa incet – incet ma paraseau si puterile. Slabiciunea era pregnanta mai cu seama in prima parte a zilei cand cu greu ma dadeam jos din pat. Dar cand mi-era mai greu si parca – parca dadeam sa-mi plang de mila, imi imaginam ce mi-ar spune Valeriu Popa. Legat de asta citeam despre o intamplare care circula acum ca o legenda. O doamna care tinea post si care a ajuns intr-un moment greu cand credea ca nu mai poate continua l-a sunat pe Valeriu Popa sa o sfatuiasca ce are de facut. Marele vindecator, care era si un pic hatru, a sfatuit-o sa-si puna o lumanare aprinsa in imediata vecinatate, sa se aseze cu fata in sus cu mainile pe piept si sa astepte. In acest fel i-a spus direct parerea despre alternativa care exista in cancer: poti si traiesti sau nu poti si mori. Imi imaginam ca eu sunt femeia aceea. Dupa pranz imi mai veneam un pic in fire, iar seara infuzia cu coaja de mar ma gasea intr-o forma mai buna. Dupa aproape trei saptamani, rolul meu in ale casei se limita mai ales la a da minunate directive, ceea ce displace tare unui om ca mine care crede de obicei ca el face cel mai bine. Ma cam taram, puterea ajungandu-mi sa-mi prepar ale dietei si sa fac clismele. Si ca tabloul sa fie complet, printr-o imprejurare nou aparuta, casa trebuia sa fie „bec” in doua saptamani. Numai cu directive era imposibil. Fiecare lucrusor trebuia curatat si pus la locul lui. Orice stapana a gospodariei stie ca asta este exclusiv apanajul nostru. Nu numai ca altcineva nu le curata si aseaza ca noi (!!!), dar ne asteapta apoi perioada de bajbaire si enervare cand habar n-avem pe unde sa gasim cele mai banale lucruri din propria casa. Asa ca la 21 de zile am zis stop. N-am renuntat cu inima usoara, insa am acceptat ca asa vrea dumnezeu si el stie intotdeauna mai bine de ce. M-am intors din dieta cu 5 kg mai putin si fara sa mai fac greseli majore, diversificand hrana putin cate putin. Puterile mi-au revenit repede, astfel incat dupa o saptamana aproape nimic nu mai trada experimentul pe care tocmai il incheiasem.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu